יום שבת, 14 ביוני 2014

פנקייקס טבעוני ממש קל להכנה :)

היום הפצתי את הבלוג בפייסבוק! אז נכון, זה מתכון שני להיום - אבל זה בגלל שאנשים נתנו לי המון מוטיבציה כן לפרסם פה, והולך להיות לי שבוע עמוס וקשה - אז אני אפצה על כך ב-2 פוסטים ליום.

פנקייק! אמא תמיד הייתה עומדת ומטגנת לנו כשרצתה לעשות ארוחת בוקר חגיגית, אבל אני טבעונית כבר 3 שנים ולא גרה בבית של ההורים, ולכן למדתי להכין לבד :)

אזהרה - לא להכין כשאתם לבד בבית! זה יוצא כמות גדולה ואז רוצים לאכול מלא ואז הבטן מתפוצצת! :)

כיום אני מכינה את זה בימי שבת בבוקר לי ולחבר שלי, כי קורנפלקס זה משעמם - אבל פנקייק זה טעים!

אז מה בדיוק צריך? לא הרבה בכלל!

1 כוס קמח תופח
חצי כוס סוכר
קורט מלח
1 כוס חלב סויה (כאן אני באמת ממליצה להשתמש *רק* בחלב סויה, כי שאר החלבים קצת רגישים לרתיחה)
2 כפות שמן (הכל חוץ מזית!)

שופכים את כל החומרים לקערה אחת גדולה. מערבבים עם מטרפה (אם אתם לא יודעים מה זה [כי זו מילה מוזרה], רדו פוסט אחד למטה - שמתי תמונה שלה) עד שאין גושים.
מחממים מחבת על אש בינונית, ומחממים בה 2 כפות שמן על כל פנקייק. המחבת שלי קטנה יחסית אז זה מספיק לי, אם יש מחבת גדולה יותר - אולי אפילו 3-4.
השמן חם? סבבה. עם מצקת יוצקים פנקייק אחד למחבת ומחכים שיבעבע מלמעלה. חשוב להזכיר - אם הפנקייק עדיין נוזלי מאוד למעלה - לחכות. מבעבע ויציב? סבבה. להפוך לצד השני! לטגן עוד חצי דקה עד דקה.... וככה עם כל התערובת! זה ייקח זמן. בהצלחה :P *צחוק מרושע*

סיימתם? יופי! עכשיו הגיע הזמן להנות מהאכילה! כמובן שמומלץ לאכול עם מייפל, אבל... יש עוד משהו שאפשר למרוח! רוטב שוקולד מעשה ידכם.

לרוטב שוקולד צריך:
חבילת שוקולד מריר
חלב סויה (או כל חלב אחר)

לפרק את החבילה לקוביות, לשים בתוך ספל. למזוג חלב סויה מעל הקוביות עד שייראה כמו קערת קורנפלקס (שהחלב לא הרבה יותר גבוהה מהשוקולד), להכניס למיקרוגל לדקה. להוציא (זהירות - זה חם!), לערבב ממש ממש טוב עד שמקבלים רוטב שוקולד לכל דבר.

בתיאבון! :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה